En härlig måndag

Publicerat: 30 mars, 2011 i bloggen

I måndags åkte jag till Västerås på förmiddagen och hälsade på världens bästa Jessica och hennes fina familj. Fick träffa lilla Elvis som är 2 månader och helt jäkla bedårande. Han låg i sin säng och en annan kunde ju inte hålla tassarna borta (läs: alltid bebistokig) så jag lyfte upp honom. Väntade mig antingen ett gallskrik eller åtminstone lite jagvillintevarahosdenhärtantengemigminmammaistället-gnäll. MEN. Den underbara lilla prinsen bara tittade upp på mig och log med hela ansiktet. OH MY LORD! Jag döööör. Han är ju underbar!!

Fick även se hur lillsparven Vilda vuxit och blivit stora tjejer. Minst lika charmig som sin lillebror och söt som socker. När jag knackar på dörren och kliver in räknar jag så klart med ett barn som får panik över den främmande tanten i hallen, men hon bara ler stort och ger mig ett välkomnande som värmer i hjärtat. Vad har ni gjort med era barn egentligen Jessica? 😉
Hos Jessica satt även Lina med sin charmör till son. Den där lillsparven kommer du få hålla koll på när han blir tonåring Lina! hehe

Kära nån va stora dom har blivit. Sist jag träffade dessa små knoddar kunde de knappt sitta själva, men nu sprang de omkring och pillade och donade i sin egen lilla värld. Tiden går så himla fort.
Och man längtar ju inte mindre till att man får egna små troll. Gaaah! Blir sååå bebissjuk 😛

Trots att jag sms:ade väldigt spontant klockan sju på morgonen och frågade Jessica om jag kunde komma förbi, så hann hon göra en väl uppskattad överraskning tills jag kom. Min favoriträtt genom tiderna: Jessicas hemmagjorda lasagne. Den är som en skänk från ovan! Tuuuusen tack älskade vän!
Efterrätt: Glass med hard topping. Kan det bli bättre? (ja, för er som inte vet är den närmsta vägen till mitt hjärta genom magen haha)

Efter några timmar av bebisbus, vovvebus och vuxenprat var det dags att hoppa i bilen och bli skjutsad till Köping (tack ännu en gång Jessica!) för att spendera ett par timmar med bror, svägerska och ytterligare en vovve.
Har inte träffat brorsan sen alla helgona och svägerskan har jag inte träffat sen… öööh… förra påsken?
Såå himla mysigt.
Vi pratade , pratade och pratade. Allt för att hinna ikapp tiden som gått och för att lagra så mycket som möjligt innan jag skulle åka hem till kvällen. Man vet ju aldrig när man ses nästa gång.

De bjöd mig på ytterligare en favoriträtt: Kött marinerat i brorsans specialmarinad och mammas grillsallad (den godaste, krämigaste pastasalladen genom tiderna). Jag åt så jag nästan sprack! HAHA. Säger bara en sak: barnmatsdieter kan slänga sig i väggen!

Halv tio tog jag tåget hem och hoppade ner i sängen. Kan en dag bli mer perfekt?

Over & Out

kommentarer
  1. Jessica skriver:

    Jadu, vad har jag gjort? Jag är ju ganska social av mig jag med så det vore väl själva fan om inte ungarna blev det :). Sen är dem ju ganska van vid folk då vi har främmande var och varannan dag :).

    Det var så trevligt att ha dig här och jag kan bjuda dig på lasagne varje gång vi ses för resten av våra liv om det skulle vara så ❤

    Hoppas vi ses snart igen!
    Kram!!

Lämna en kommentar