En fullspäckad dag

Publicerat: 26 mars, 2011 i bloggen

Idag är första dagen jag inte känt mig helt nedbruten av flunsan. Hostan är kvar och likaså snoret, men jag känner mig i alla fall pigg. Solen har varit framme hela dagen och förutom i skuggan har det varit rätt varmt och skönt ute.

Men har ändå spelat xbox360 hela dagen. Mmmm Fable II is the shit!

I morse sov jag äntligen ut. Minns inte sist jag gjorde det. Antingen har man ställt klockan tidigt för att kunna plugga så mycket som möjligt, eller så har man varit så jäkla hostig och snorig att man vaknar sju på morgonen och inte kan somna om. Idag vaknade jag inte förrän 10.30. Sweet!

Startade dagen med en kopp kaffe och en cigg i solskenet. Kan inte bli bättre. Jag blir så himla glad och sprallig när jag vaknar och solen skiner genom fönstret. Pigg som en mört! 🙂

Pratade med Sara som var lite sällskapssjuk och kom förbi med brunch. Det är lyx! Så ett par panini al latte med ost och tomat senare begav vi hos till Flempan för att båda hade paket och hämta ut.
Jag har äntligen fått min handväska jag vann på Tradera förra veckan. Den va nästan finare än vad jag hade tänkt mig. Lovelylicious. Hämtade även ut mitt smink från Eleven.se. Nytt mineralpuder från Lily Lolo, en skimmerögonskugga, en pincett och en palett med massa ögonskuggor i olika färger. Sweet!

Kilade in på affären och shoppade allt möjligt trevligt (ja, jag blir alltid sån när jag nyss fått lön). Det blev en hårfärg (ni ska se min uppseendeväckande utväxt… den är galen!), nytt sminkborttagningsmedel, en ny febertermometer, ny toaborste och Fresch discs (ni vet wc-ankans nya, häftigt uppfinning haha) och en ny stekpanna.
Jag har tänkt köpa en ny stekpanna i evigheter, men har dragit ut på det för att det är så himla trist att köpa stekpannor.
Men i veckan suckade jag ännu en gång åt den massakrerade teflonpannan (allt bränns fast i mitten för att den är bågnar i mitten och allt teflon praktiskt taget är borta) så misstänkte jag att det faktiskt är dags.
Gjorde dessutom värsta toapapperklippet! Lambi 12-pack för 25:- Är det inte som hittat? 😉

Efter shoppingrundan blev det en matte macchiato på favoritcaféet i Flempan och sen kunde jag vända hemåt igen. Skönt att äntligen fått alla måsten gjorda. Har varit lite svårt att få tummen ur när man legat hemma med flunsan.

Hemma har jag provat alla möjliga outfits till morgondagens kalas. Det är ju faktiskt en nackdel att ha för mycket kläder i garderoben, för det känns som man inte har någonting haha
Sen har jag plockat lite i lägenheten och spelat lite Fable II så klart 😛
Tänkte nog att jag skulle packa klart allt för morgondagen, så att jag kan åka rätt tidigt till Uppsala. Slutar 7.15 i morgon bitti (jobbar natt och börjar om 1,5 timme) och då vore det rätt najs att åka direkt för att slippa sitta hemma och sakna 😛

Såå.. nu ska jag packa, scrappa ett kort till födelsedagsbarnet och sen off to work 🙂

Over & Out

Lämna en kommentar